Rabu, 16 Februari 2011

Tak secantik Husna...

Assalamualikum semua... (^_^)

Entri kali ni tentang novel yang aku baca baru2 ni... Aku memang sangat suka membaca tak kira apa jenis bhn bacaan sekalipun especially novel la... hehehe...

Berbalik kepada novel ni, tajuk die 'Tak secantik husna'. Novel ni bagi aku memang sangat best... Ia mengisahkan tentang seorang lelaki iaitu Luqman Hariez yang telah di suruh untuk memilih slah seorang daripada cucu perempuan mak tok untuk dijadikan isteri.

Sejak mula lagi, Hariez merasakan Husna adalah gadis yang paling cantik dan lemah lembut. Pada masa yang sama hati Hariez juga telah terpaut dengan Tija juga cucu perempuan mak tok yang bongsu. Tija seorang yang bersifat keanak-anakan.

Bila masanya tiba, Hariez telah memilih salah seorang cucu perempuan maktok iaitu Tija. Namun ia mendapat tentangan yang habat dari mak tok.

Nak tau kenapa pilihan Hariez mendapat tentangan hebat dari mak tok, kena la baca novel ni... Sangat best n ada part yang menyentuh hati... Memaparkan kisah kekeluargaan dan perasaan cinta pada masa yang sama...

(^_^)... jangan lupe bc tau... Happy reading... :-)...

Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...