Rabu, 30 November 2011

Terima kasih, maaf...





Entri ni tertulis selepas atie bace entri lelaki ucap maaf boleh buat jantung wanita sihat... dan entri ni jugak bertujuan sebagai panduan dan peringatan tuk diri atie sendiri...




kadang-kadang memang agak susah kan untuk memaafkan orang yang dah menyakiti, dan mengecewakan hati kita.. tapi melalui artikel ni, die ade sebut 'walau marah macam mane sekalipun kite kat seseorang itu, kita jangan pernah melupakan 2 kata ajaib terima kasih dan maaf.'


selain tu, ade kebaikan lain gak perkataan 'maaf' ni bila di ungkapkan...


meningkatkan kasihatan perempuan, terutamanya jantung - secara tidak lansung dapat membantu memanjangkan usianya.


dan ayat ni mungkin boleh dijadikan panduan dan semangat tuk atie n semua dalam usaha untuk memafkan seseorang seikhlas yang mungkin... :)

orang yang tidak memaafkan akan sentiasa 'diikat' oleh orang yang tidak di maafkannya.. maafkan nescaya kau akan terlepas. kau akan terus bebas dari mengingati kesedihan, kekecewaan dan kemarahan yang dikenakannya ke atas mu... itu sakit, maafkan, engkau akan sihat, engkau akan bebas...


p/s: permudahkan la aku untuk memaafkan mereka dengan seikhlas hati... Allah jugak maha pengampun.. ini kan pula aku manusia yang kerdil lagi hina... semoga semuanya dipermudahkan... amin...


5 ulasan :

yura berkata...

banyakkan bersabr ye... maaf aderlah ubat segala penyakit hati

Ardini Humaira berkata...

memberi maaf itu perbuatan yang mulia :) mari kita belajar memaafkan segenap kesilapan orang lain... InsyaAllah setiap hari kita akan bahagia

PeRmAtA bIrU berkata...

hurm.. ikhlas la hati memberi kemaafan..:)

Selendang Merah berkata...

sm maafkan atie..:D
maafkan lah seseorang tu dengan ikhlas..

miss atie berkata...

insyaAllah... yang penting ikhlas kan? hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...