Jumaat, 4 Mei 2012

Antara kebahgiaan dan wang ringgit




Pagi... Moga jumaat kali ni membawa seribu keberkatan buat kita semua hendaknya...


Antara kebahgaiaan dan harta duniawi / wang ringgit??? korang pilih mana 1???


Baru-baru ni atie ade wat status ni kat facebook... dannn hasilnye, ramai yang memilih WANG RINGGIT... kalo xsilap daripada 8 orang yang komen, hanya 1 orang je yang pilih kasih sayang dan kebahagiaan...


eermmmm, ya, mungkin semua ade sebab dan pendapat masing-masing kan... so, atie hormati pilihan diorang...


tapi, kalo atie di beri pilihan... atie akan pilih kebahagiaan dan kasih sayang kot... sebab, kebahagiaan dan kasih sayang memang xde nilai... kita tak boleh nak beli dengan wang ringgit pon... walau sekaya mane pun kite, hati tak tenang, kita tak kan bahagia jugak kan...


kesimpulannya, kebahagiaan dan kasih sayang tak boleh di jual beli dengan duit, tapi, DUIT insyaAllah kita boleh usaha untuk carik...


contoh terbaik - kasih sayang antara mak dan ayah kepada anak... kasih sayang yang sangat besar dan tak kan sape dapat gantikan... betul tak??


nota tangan: hargailah orang yang menyayangi kita, sekali dia pergi, tak mungkin kita akan dapat kasih sayang seperti yang pertama tu buat kali kedua~~~


3 ulasan :

mimie.. berkata...

betul tu kak..saya sokong..
duit bukan segala-galanye..tak boleh beli kasih sayang..

iEdA berkata...

btol 2..ksh syg lah hrta yg plg bnilai n x bole dbeli ngn duit...ida kn plh ksh syg sbb xkn prnh hbs tp kalo harta kn hbs jgk 1 hr naty...

miss atie berkata...

=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...