Jumaat, 14 Oktober 2011

Anda belum matang sekiranya... (part 1)

Selamat pagi jumaat....


edisi menaip entri dengan laju... agak sibuk dari pagi tadi, baru ade masa jumpa papan pemuka... nak g jalan-jalan pon xsempat lagi ni... insyaAllah, lepas ni oke....


nak tengok kite dah matang ke blom??? jom...



ANDA BELUM MATANG SEKIRANYA...

  • menghabiskan nilai kad telefon pra-bayar untuk berbual dengan kekasih sedangkan wang membelinya daripada kiriman ibu bapa anda. (cam penah buat je mase studi dulu, tp tu dulu memang blom matang kot... wakaka..)

  • Rela menunggu berjam-jam, dalam hujan pula untuk melihat gadis yang anda cintai melintas jalan sedangkan anda solat secara ekspress (kurang 2 minit untuk 4 rakaat) atau tidak solat lansung. (eh, malas la nak tunggu2 ni, buang masa je... uhuk)

  • Memarahi bahkan sanggup menampar adik anda yang tersilap cakap sebaliknya mampu tersenyum sekalipun di maki hamun atau di hina oleh wanita yang anda minati. (boleh lagi ke senyum??? x kot....)

  • Sanggup membaca novel cinta yang beratus-ratus muka surat dalam tempoh sehari, padahal tidak pernah membaca al-quran walaupun 1 muka surat setahun. (habiskan lam sehari?? xpenah buat... heee)

sumber; buku 'tentang cinta' oleh Pahrol Mohd Juoi....


p/s: nilai-nilaikan... kalo ade yang terkurang o salah kite sama-sama perbaiki... ahaks...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...