Rabu, 26 Oktober 2011

salju cinta




entri tertangguh... sepatutnye update malam tadi... tapi, di sebabkan malam tadi dah sibuk edit blog, so xsempat nak update...


sj nak tepek gambar n resepi tuk biskut salju cinta... hehe... repeat oder dari customer aku... alhamdulillah... biskut ni rasa susu, sebab ianya memang kena salut ngan susu lepas dibakar n di sejukkan....


belum di salut ngan susu tepung, baru di sejukkan selepas di bakar


resepi die sangat mudah:

  • 200 gram shortening
  • 200 gm gula halus
  • 150 gm minyak jagung
  • tepung
  • perisa strawberry, pandan (kalo nak)

cara-cara

putarkan gula dan shortening hingga sebati. masukkah minyak putar lagi sampai nampak betul-betul putih, n masukkan tepung. (tepung aku main agak je, agak2 leh canai, ok la)... terap ikut acuan kegemaran, bakar 15 min suhu 160 darjah celcius... sejukkan dan tabur dengan susu tepung... siap... mudah je kan....


yang aku watkan ni perisa asli, xde tambah perisa... sebab tu warna putih je.... nama biskut ni sebenarnye biskut jerebu, aku je pandai-pandai letak 'salju cinta' sebab aku guna acuan love n bskut ni di taburi susu, macam salji... ahhaha... over plak aku kan... heee....


jom try... cube, jangan x cube...


Tiada ulasan :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...