Sabtu, 3 Disember 2011

Siapa makan cili, dia yang terasa pedasnya...




selamat berhujung minggu semua... cuaca sejuk je pagi-pagi sabtu ni, sebab semalam hujan sangat lebat... musim hujan la kate kan... hehe.. tempat korang cam ne? hujan gak tak??

confirm pedas ni...


hari ni atie sebebarnye nak share petua je... betul ke tak, kena la cube dulu k... hehe.. petua ni tak de kaitan ngan sape yang makan cili, tapi petua tentang cara nak kurangkan pijar kalo terkena cili.. hehehe... (lain tajuk, lain isi entri kan.. kahkahkah)


semalam, tengah atie duk sibuk masak-masak kat dapur, saje usik anak buah...


atie: syah rongak, da tak handsome

syah: mane ade.. baling cili ni nanti (cili kat tepi rak tempat memasak)


masih lagi duk gurau-gurau... tiba-tiba anak buah atie naik g tingkat atas, g jumpe mama die.. atie dengar gak die duk nangis.. tapi tak terfikir lagi kenape... sekali terpandang cili yang dah terpotong 2 kat atas lantai.. terus terfikir, 'ni konfem pijar kena cili dan nangis'..


hahaha... tepat sekali firasat atie.. memang die nangis sebab mata die pijar terkena cili.. so, untuk redakan rasa pijar tu, petua die cam ni:


gosok kan mata yang pijar tu kat kepala lutut


tak percaye?? tapi tu petua orang lame... tak salah mencubakan... dan semalam memang nampak gayanye berhasil... motif kena gosok kat kepala lutut pon atie tak tau... hehehe


selamat mencuba... :) daaa...


7 ulasan :

yura berkata...

sebab kalo gosok mate gune tangn nnt makin pijau matenye sbb dah pgg cilikan...lutut kan xpgg cili hehhe

miss atie berkata...

hahaha... betul jugak tu kan... hehe

Selendang Merah berkata...

ada satu lagi pertua owg dulu2 ckp lau masuk dlm mata kita ambil seketul garam kasar terus masuk mulut insyaAllah oke...:)

miss atie berkata...

hehe... ye ke SM?? br tau hr ni... :) thanks for the info..

Kotak Mancis berkata...

tu la... penah juga orang tua2 cakap... ambek garam secubit then kulum haram tu... hilang la pijar segala bagai tu...

apa kaitan makan garam dgn hilang pijar??? masih tak tau jawapan...

miss atie berkata...

hehe.. leh try la petua tu nnt...

mSid berkata...

kunjungan balik..
siapa tahu dapat pedesnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...