Selasa, 17 Januari 2012

Bertuahnya mereka...





baru berkesempatan mengadap papan pemuka... dari pagi tadi atie sibuk menyiapkan tempahan kek dan biskut... alhamdulillah...


sempat menjenguk kat fb atie kejap tadi... terbaca ramai kawan-kawan post yang diorang dapat ape yang diorang idamkan.... kebanyakan nya, tawaran untuk menjadi cikgu setelah berkhidmat selama 2 tahun menjadi gstt, tidak kurang juga yang di tawarkan program jqaf...


alhamdulillah, tumpang gembira dengan rezeki diorang... dalam masa yang sama, terdetik kesedihan dan sedikit cemburu melihat kajayaan diorang... huhuhu... ni cemburu positif ok, bukan cemburu semata-mata untuk menjatuhkan mereka...


bertuahnye mereka kan?? atie??? di usia 25 tahun tak nampak lagi hala tuju kerjaya yang sebenar... bukan tak apply, memohon jawatan kosong kat mane sahaja memang atie tek pernah putus asa... tapi sehingga ke hari ini, rezeki belum berpihak pada atie lagi...


ramai yang cakap, bersyukur dengan ape yang kite ade sekarang... ye, ati bersyukur sangat, alhamdulillah... tapi dalam masa yang sama kite nak jugak yang terbaik dalam hidup kite... merancang dan berusaha kena seiring...


doakan atie dapat ape yang atie hajatkan ye korang, sama seperti mereka mendapat ape yang diorang hajatkan...


peaccee....

3 ulasan :

CIK MAY berkata...

kan..kdg2 nyesal mls blajar dulu..hihi...kdg2 mcm tak tau pe cte2 sebenar..tapi klu blh nak dok opis..klu takat nak keje dok opis tu mmg da dapat..hehe..

SHELLY berkata...

sayu je akak baca...

akak doakan semoga atie dapat apa yang atie hajati ~amin~

miss atie berkata...

thanks kak.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...