Jumaat, 8 Jun 2012

Nak jadi suami soleh / baik, kena ade 5P...

 

Selamat pagi jumaat semua.. Penghulu segala hari.. Semoga semua dalam keadaan sihat hendaknye... Alhamdulillah, berkesempatan lagi menghirup udara segar di bumi Allah pagi ni.. ^_^

Sedikit perkongsian, daripada rancangan semanis kurma semalam dengan tajuk 'kali kedua', maksudnya perkahwinan buat kali kedua... tapi atie tak kan cerita tentang tajuk tu, cuma nak kongsi tips dari ustaz dan ustazah semalam, macam mane nak jadi suami yang soleh / baik... katenye kene ade 5P.. ape 5P tu???

  • Pengasih dan penyayang
  • penyabar
  • pemimpin dan pembimbing
  • penghibur
  • pendamai
Moga dapat menjadi panduan buat kita semua, bukan hanya untuk suami / bakal suami tapi jugak untuk isteri dan bakal2 isteri... 



 kata-kata hikmah untuk hari ni..


senyum-senyum selalu... ^_^


4 ulasan :

Mrs Lurve berkata...

suami dan isteri perlu sama2 belajar..

Gen2Merah berkata...

alhamdulillah.. moga saya akan jadi suami yang baik2 kelak... thanx for sharing.. salam hari Jumaat

ain soofiyah berkata...

amin..=D isteri yang baik adalah suami yang baik

MAY berkata...

tq for sharing..tp masing2 kene ade tolak ansur..tak gitu..hehe


shaklee tu supliment..ade vit c,vit b complex..mcm2 la..may just try sebab dr bujang badan mmg cpat penat..bile da kawen lagi la penat..blk keje lwt...klu lewat mmg tak msk da..klu blk awl sikit dr bese, kene masak lg kan..lipat kain sikit..huhu.~lumrah jd bini...hihi..jd tu yg cr sesuatu utk bg energy supaye terus kuat utk buat keje2 umh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...