Sabtu, 23 Jun 2012

Tabiat buruk bila dah memasak...

 

Selamat berhujung minggu... Hujung minggu macam ni selain daripada bawak famili jalan-jalan, waktu macam ni la para ibu dan isteri akan menggagahkan diri diorang untuk masak something special untuk famili diorang.... betul tak??? Untuk isteri dan ibu2 yang bekerja la kan...



Tapi kan, kadang-kadang ade orang ni (termasuk atie sendiri) sangat rajin memasak... tung tang tung tang je kat dapur tu, memang sibuk bebena la memasaknye... Tapi, sangat malas bab nak mengemas dan mencuci semua peralatan yang dah di guna tuk masak tu.... hahaha... Atie selalu mengalami masalah macam ni... masa nak mengemas tu rasa macam dah di jatuhkan hukuman paksa rela... huhuhu...

Tambah-tambah bila dah siap masak terus makan... Plan nak mengemas lepas makan, tapi bila perut dah kenyang, konfem kemalasan tu dah berlipat kali ganda... huhuhu

korang ade masalah macam ni??? ke atie sorang je.. wakakaka... (oppsss, gelak sambil tutup mulut)... Ade yang cakap biasenye lelaki yang mengalami masalah macam ni... rajin masak, malas mengemas... hehehe..

Ade petua x nak mengatasi masalah ni??? sape tau? plzzz sharee...


4 ulasan :

yura berkata...

hahahaha atie2... pas mask terus je kemas.. kalau nak tggu pas makan bru kemas mmg lambtla jawbnye hehe

Ayu Iman berkata...

iman pulak biasa sambil masak,kemas or bsh apa yg patut orang kata sambil2..so nty da siap masak tngl cket je nk kemas..hihi..

amalina husna berkata...

husna plak kalau masak dgn mama kerja mengemas nie serah kat mama lar..tp kalau dah mama x mampu terpaksa jugak..nnti kalau di biar lepas makan akan bertimbun satu sinki..sebabnya akan ada yg amek kesempatan lepas makan xnak cuci pinggan..haha..

cik atie berkata...

hahaha... mcm2 ragam kan... tapi pas masak nak tak nak memang kene kemas jugak kan... sape lagi nak mengemas kalo bukan kite... huhuhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...