Ahad, 14 Oktober 2012

Buah cempedak di luar pagar

 
 Buah cempedak di luar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
kami budak baru belajar,
kalo salah tolong tunjukkan.

eewaahhhhh... hehe... tu je pantun yang atie tau kot... kikikki...

Aktiviti pagi tadi.. pergi kebun dengan kakak2 dan semua anak sedara... rasa2nya, kalo tak silap ini kali pertama atie tengok buah cempedak + pokok dia.. biasa tengok buah yang memang dah di petik.. sungguh excited bila tengok buah cempedak ni rupa2nya berbuah pada dahan / pokok dia... buahnya sampai ada yang kat atas tanah pun ada... cuba tengok gambar kat bawah...


 
antara hasil tanaman...alhamdulillah...


atie kalo buah cempedak selain makan macam tu je, atie suka buat cempedak goreng... yummyyy, makan panas2 dengan kopi O... fuhhh.. sedap...

korang suka makan camne plak cempedak ni?? ada resepi best tak selain goreng macam biasa tu??

Jom share.. ^_^
 

2 ulasan :

Kancil 8349 berkata...

sedapnya...dah lama ndak makan buah cempedak...nie di luar pagar ke...atau dalam pagar...hehehe

Khalilah MNor berkata...

Selalunya sy makan buah masak macam tu je la... dah lama tak makan cempedak goreng. Biji2 sekali sy hentam.. hehe :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...