Ahad, 12 Mei 2013

Power bank, bang bang boom


Selamat berhujung minggu. Korang sihat? Harap-harap korang sihat la ye. Alhamdulillah, atie sihat.

Trend masa kini, semua nak pakai power bank. Seller online pun ramai yang jual power bank. Ada lagi ke yang tak tau fungsi power bank ni?

Power bank ni sesuai untuk yang selalu travel, terutamanya tempat-tempat yang agak sukar untuk mendapatkan bekalan elektrik. Contoh, mendaki bukit ke, camping ke, pergi kelas ke. Aik, pergi kelas pun tersenarai. hehe..

Dengan adanya power bank ni, korang boleh la caj smartphone korang tu kat mana-mana je. Tiada alasan untuk kehabisan battery, kecuali powerbank korang pun dah kehabisan tenaga untuk mengecaj. 

Ada banyak jenis power bank yang di jual secara online sekarang. So, terpulang pada kemampuan korang untuk beli yang mana 1. Ada yang sampai boleh digunakan untuk caj 10 kali caj penuh hp samsung. Kalo ikut yang penjual tu citer la kan. Betul ke tak, kena try la dulu.

Kemudian, ada yang dilengkapkan dengan pelbagai kabel. Maksudnya bukan hanya 1 jenis hp yang kita boleh caj menggunakan power bank tersebut. Maybe Nokia bole, Sony Ericson boleh. Dunia zaman sekarang, semua nya semakin mudah. Kalau dulu, dah kehabisan battery kena la tunggu tempat yang ada plug elektrik, baru boleh caj. Betul tak?

Atie pon ade guna power bank ni. Ya la, kadang-kadang tengah shopping ke, tetiba habis battery boleh la guna kan. hehe.. Power bank ni bukan atie yang punya / beli. Power bank ni hanyalah ehsan dari Azril. Haha...


Azril yang punya, tapi suruh Atie guna. Baik tak Azril? Baik kan.. hehe.. Brand ape pun atie tak tau, bukan atie yang beli.. Hehe.. Alhamdulillah, so far power bank ni sangat membantu. Al-maklum la, tempat atie ni kadang-kadang selalu gak blackout. So dapat lah menyelamatkan nyawa Hp dari terus mati.

Yang penting, sila caj power bank korang untuk memastikan dia sentiasa ada power. Kalo power bank pun dah kehabisan power, tak de sape-sape yang dapat tolonh. ^_*

Daaa... Selamat membaca, selamat berhujung minggu..

2 ulasan :

Mysara Ab Rahman berkata...

dlu bla org jual kte xtau pn pe fungsi dye..
skrg dh tau dh..hehe
tp mmg bagus la..mai ni slalu men wechat la ape sume ngn hp so bateri cpt hbs..mmg kene cari powerbank cm ni

oshin berkata...

untunglah encik tunang bagi hahaha saje kasi ayat meluat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...