Rabu, 31 Julai 2013

Dadih jagung + luahan perasaan

 

Menu yang semua orang boleh buat termasuk budak sekolah rendah. Sebab? Ikut je resepi pada bungkusan dadih tersebut, in sha Allah menjadi.

Kali ni atie buat dadih jagung dan masukkan dalam acuan yang bercorak. Ada tiga corak, corak jagung, corak bunga ros dan corak ikan


Yang ni corak jagung. Yang 2 lagi, corak bunga ros dan ikan atie bagi pada sepupu atie.. So, tak dapat la nak snap2 gambar. Laju je lalu kat tekak.. ^_^

*luahan perasaan sikit pagi nih : kadang-kadang sedih bila tengok orang share resepi di internet. Tapi sebenarnya, resepi tu telah di ubah suai sedikit. Maksud nya bukan resepi sebenar. Bagi yang tak tahu, terus ambil dan cuba buat. Hasil? Tak menjadi. hurrmmm, sedihkan kalo kena kat kite. So, pada yang nak ambil resepi dari internet, jangan ambil dari 1 sumber je tau, cuba tengok dan study resepi-resepi lain jugak. Bagi yang share resepi yang x tepat pulak, motif? Fikir-fikir kan lah...

1 ulasan :

Ayu Zan berkata...

ayu suka dadih jagung. hehe

resepi mcm kek tu kalau silap sikit mmg xjadi kan. ayu plk xpnh try lg. kecuali kek coklat kukus. ehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...