Selasa, 3 September 2013

Laksa sarawak. Dulu benci sekarang suka.

Assalamualaikum...

Dulu atie bukanlah seorang penggemar laksa sarawak, walaupun atie orang sarawak. Bau die pon atie tak suka. Sebab bagi atie bau die mempunyai bau rempah yang sangat kuat.

Tetapi, memang betul lah kata orang, jangan terlampau membenci, nanti 1 hari kita akan jatuh cinta. Hihi. Alkisahnya, raya tahun 2011 atie ikut kawan atie pergi ke rumah terbuka keluarga angkat dia. Hidangan utama adalah laksa sarawak. Dek kerana tuan rumah beria-ia jemput untuk merasa laksa tersebut, atie pun makan la. Tanpa diduga, rasa die sangat sedap. Bermula dari hari tu memang atie dah jatuh cinta dengan laksa sarawak.

Petang ahad yang lepas, sempat la jugak masak laksa sarawak ni. Sebelum ni atie pernah cuba jugak. Tapi hasil die kurang memuaskan. Rasa tawar, sebab ikut resepi 100%. Kali ni, atie menggunakan deria rasa atie sepenuhnya. Alhamdulillah, sedap. Lain kali nak buat lagi la.. Hihi..




posted from Bloggeroid

5 ulasan :

Ayu Zan berkata...

rajin betul atie.. ayu lum pernah rasa laksa sarawak..

Ann Ishak berkata...

memang nampak sedap :)

cik atie berkata...

@Ayu Zan

hihi... nanti ayu leh cuba lak.. :)

cik atie berkata...

@Ann Ishak

alhamdulillah, in sha Allah sedap.. :)

Knor berkata...

tak pernah rasa lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...