Isnin, 3 Februari 2014

Perencah laksa sarawak

Assalamualaikum...

Selamat pagi isnin... Mungkin ni isnin pertama atie kerja dalam 2 / 3 tahun kebelakangan ni.. Rasa sedikit janggal.. Semuanya akibat daripada pertukaran jadual cuti oleh company atie. Biasanya setiap isnin dan selasa merupakan off day bagi atie. Tapi, minggu ni atie akan bekerja isnin - ahad.. isnin minggu depan baru cuti 2 hari.. uuwaaaaa, tension bila di fikirkan. Tapi takpe, kita rilek-rilek je, tak payah fikirkan sangat.. hihi..

Jom, kita bayangkan kita tengah makan laksa sarawak. Laksa sarawak merupakan antara makanan popular kat sarawak, sudah semestinya. Bagi atie, atie lagi suka masak sendiri kat rumah. Rasa dan bahan yang kita nak masukkan, kita dapat kawal. Nak banyakkan udang, ayam dan sebagainya, semua terpulang pada kita.

Biasanya, bila atie masak laksa sarawak, atie akan gunakan perencah laksa sarawak 'Liza'. Alhamdulillah, sedap dan memenuhi selera atie. Tapi, jenuh jugak nak carik perencah ni, sebab memang hot di pasaran. So, kebetulan hari tu atie shopping barang dapur, dan terjumpa perencah laksa ni, atie terus beli dan buat stok kat rumah.

Nanti, bila atie masak, in sha Allah atie update resepi ya. Memang cukup senang dan sedap.. hihi.. Ok, chow buat keja dulu...

6 ulasan :

AtieYusof berkata...

wahhh..mesti sedap Laksa Sarawak ni..pernah makan, tapi dah lama..hehe

cahayahidupku.blogspot.my berkata...

Akak pun pernah makan sekali jer, tu pun jiran ni husband nya org Sarawak.. memang sedap akak rasa cik atie... jika perencah ni di semenanjung mesti akak beli ;)

Unknown berkata...

tak pernah makan.. nak tahu gak resepi tu..

Unknown berkata...

xpena zara mkan.. huhu

Unknown berkata...

Admin, tumpang iklan. Sape nak Pes Liza's Laksa Sarawak ni, boleh pegi page bawah. Delivery boleh diatur. :-)
http://www.facebook.com/lizaspastemiri
http://www.instagram.com/lizaspastemiri

Unknown berkata...

Macam mne nk oder?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...